0
گوگل از پیکسل ۴a 5G رونمایی کرد
12
مهر

گوگل از پیکسل ۴a 5G رونمایی کرد

دقایقی قبل گوگل از تلفن همراه پیکسل ۴a 5G رونمایی کرد. نسخه‌ی جدید این تلفن همراه علاوه‌بر بهره‌مندی از فناوری ارتباطی ۵G، نسبت به نسل قبلی خود اندکی بزرگ‌تر شده است.

البته استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و همچنین فناوری ارتباطی ۵G تنها به‌روز‌رسانی‌ها رخ داده در این تلفن همراه نیستند. گوگل در این تلفن جدید از پردازنده‌ی جدیدتر و قوی‌تر، باتری بزرگ‌تر هم استفاده کرده است.

گوگل در این تلفن همراه هم از زبان طراحی که در پیکسل ۴a شاهد استفاده از آن بودیم استفاده کرده است. البته استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۲ اینچی باعث شده است که این تلفن همراه جدید از نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۴a که دارای نمایشگر ۵٫۸ اینچی بود بزرگ‌تر باشد.

در واقع دو نسخه از تلفن همراه پیکسل ۴a 5G وجود دارد. یک نسخه تنها از فناوری ۵G Sub-6 پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌ی دیگر شاهد پشتیبانی از ۵G mmWave همراه با Sub-6 هستیم. وزن این نسخه‌‌ها به ترتیب ۱۶۸ و ۱۷۱ گرم است. البته این‌ها تنها تفاوت‌های این دو نسخه هستند و هر دو نسخه بدنه‌ای پلی‌کربناتی داشته و از سنسور اثر انگشت در پشت بدنه‌ی دستگاه بهره می‌برند.

گوگل پیکسل 4a 5G

البته باید بگوییم که نمایشگر استفاده در این تلفن همراه از نمایشگر استفاده شده در تلفن همراه پیکسل ۵ که ۶ اینچ است، بزرگ‌تر است. نمایشگر ۶٫۲ اینچی پیکسل ۴a 5G با وجود اینکه از نرخ به‌روزرسانی بالا بهره نمی‌برد اما OLED است. نمایشگر این تلفن همراه دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است. از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به توانایی نمایش محتوای HDR و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

در کنار استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، گوگل در این تلفن همراه از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵G استفاده کرده است که نسبت به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ که در نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۴a شاهد استفاده از آن بودیم قوی‌تر است.

تاکنون از این پردازنده در بسیاری از تلفن‌های متوسط رو به بالا که دارای فناوری ارتباطی ۵G هستند استفاده شده است. علاوه‌بر پیکسل ۴a 5G، گوگل از این پردازنده‌ هم در تلفن همراه پیکسل ۵ استفاده کرده است. بهره‌مندی از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه هستند.

با توجه به بهره‌مندی از فناوری ارتباطی ۵G و همچنین نمایشگر بزرگ‌تر، گوگل در این تلفن همراه از باتری بزرگ‌تری هم استفاده کرده است. باتری این تلفن همراه جدید اکنون دارای ظرفیت ۳۸۰۰ mAh است که در مقایسه با باتری ۳۱۴۰ mAh پیکسل ۴a می‌تواند مدت زمان بیشتری کاربران را در انجام کار‌هایشان همراهی کند.

تلفن همراه پیکسل ۴a 5G را نمی‌توان به صورت بدون سیم شارژ کرد اما این تلفن همراه از شارژر‌های ۱۸ واتی و فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

گوگل پیکسل 4a 5G

بر خلاف تلفن همراه پیکسل ۴a که تنها دارای یک دوربین بود گوگل در این تلفن همراه جدید از دوربین دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این تلفن همراه دارای رزولوشن ۱۲٫۲ مگاپیکسل بوده و دارای F 1.7 است. سنسور این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگی با اندازه‌ی ۱٫۴ میکرومتر است.

در کنار این دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی گوگل از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض استفاده کرده که دارای F 2.2 است. پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی سنسور این دوربین فوق‌عریض دارای اندازه‌ی ۱ میکرومتر هستند. گوگل در این تلفن همراه از قابلیت فوکوس با استفاده از فناوری پیکسل دوگانه با تشخیص فاز استفاده کرده است.

در قسمت جلویی دستگاه شاهد استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که درحفره‌ی قرار گرفته در قسمت بالایی نمایشگر قرار دارد. این دوربین جلویی دارای زاویه دید ۸۳ درجه است تا بتوانید به راحتی عکس‌های سلفی دسته‌جمعی را با آن ثبت کنید.

همانند گذشته گوگل از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خودش در دوربین این تلفن‌ همراه هم استفاده کرده است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها عکس‌های بهتری را ثبت کنید. از جمله دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توانیم به بهره‌مندی از قابلیت Night Sight اشاره کنیم که هم اکنون می‌توانید از آن در هنگام عکس برداری پرتره هم استفاده کنید.

دوربین این تلفن همراه می‌تواند که با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. اگر که قصد داشته باشید با استفاده از این تلفن همراه با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری کنید می‌توانید که این کار را به صورت ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه انجام دهید.

شما می‌توانید نمونه عکس‌های دوربین پیکسل ۴a 5G را که توسط گوگل منتشر شده‌اند اینجا ببینید.

نسخه‌ی ۵G از پیکسل ۴a با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد. قیمت ۴۹۹ دلاری این تلفن همراه ۱۵۰ دلار از نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۴a گران‌تر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.